تغذیه مناسب برای پیشگیری از یبوست

*تغذیه مناسب برای پیشگیری از یبوست

-غذا را آهسته بخورید، تنفس آرام انجام دهید و غذا را به طور کامل بجوید.

-حجم هر وعده غذا را کم و تعداد دفعات صرف غذا را بیشتر و از پرخوری در یک وعده اجتناب کنید.

-از مصرف غذاهای تصفیه شده (بدون سبوس)، قندها، کافئین، الکل و لبنیات پرهیز کنید.

-مصرف چربی های اشباع (محصولات حیوانی) را کاهش و اسیدهای چرب ضروری (ماهی آب سرد، آجیل و دانه های گیاهی) را افزایش دهید.

-بیشتر از سبزی های تازه و دانه های کامل استفاده کنید.

-آب بیشتری بنوشید.

-آلوی جوشانده یا خیسانده به تعداد 1-3 عدد در روز دارای اثر مسهل خفیف است.

-غذای کتان یک قاشق چایخوری در 250 میلی لیتر آب سیب تامین کننده فیبر و تقویت کننده لوله گوارش است. سپس یک لیوان دیگر آب بنوشید.

-آب لیموی گرم قبل از غذا سیستم گوارش را تحریک می کند.

-در موارد یبوست مزمن از آنزیم های گوارشی استفاده کنید.

-ویتامین ث، 1000 میلی گرم 2-3 بار در روز

-منیزیم 2-3 بار در روز


/ 0 نظر / 32 بازدید