موارد استفاده منیزیم:

مصرف کافی منیزیم می تواند در موارد زیر به شما کمک کند :

·        جلوگیری از سخت شدن شریان ها (تصلب شرایین )

·        جلوگیری از حمله و سکته قلبی

·        کاهش فشار خون

·        کاهش سطح کلسترول و تری گلیسرید خون

·        تصحیح بی نظمی های ضربان قلب

·        توقف حمله ی حاد اسم

·        کاهش میزان نیاز به انسولین در صورت دیابتی بودن

·        جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه

·        درمان بیماری کرون

·        درمان سر وصدای ناشی از کاهش شنوایی

·        بهبود بینایی در صورت داشتن گلوکوما

·        کاهش گرفتگی عضله ، تحریک پذیری، خستگی ، افسردگی و احتباس مایع مرتبط با قاعدگی

·        چلوگیری از عوارض جدی حاملگی نظیر پره اکلامسپی و اکلا مپسی

·        نگهداری و تجدید سطح انرژی طبیعی بدن

·        بهبود وضعیت خواب

·        کاهش اضطراب و افسردگی

·        کاهش عوارض و اثرات استرس


منابع غذایی

غنی ترین منیع منیزیوم شامل (TOFU) ، اجیل (بادام ، پسته ،گردوی سیاه...) تخم کدو ، بادام زمینی ، برگ سبز ، سبزیجات ،غلات ، گندم ، ارد سویا و ملاس...

منابع خوب دیگر برای منیزیوم ارد گندم ، ارد جو ، چغندر سبز اسفناج ، خرده گندم ، حبوبات ،جو دوسر ،موز

سیب زمینی (با پوست ) پسته. هم چنین می توانید منیزیوم را از بسیاری گیاهان گونه های علف ها و جلبک ها به

دست اورید برای مثال : جلبک اگار ، گشنیز ، شوید ، دانه غلات ، شاه پسند ، خردل خشک ، ریحان ،پودر کاکائو

تخم رازیانه ،مرزه ، تخم زیره، تخم ترخون ، تخم مرزنجوش و تخم خشخاش


اشکال دیگر

منیزیوم به اشکال مختلف در دسترس است . بهترین فرم ان به صورت " قابل حل" عرضه می شود . که بدن راحتتر

منیزیوم این ترکیب را جذب می کند. این ترکیبات قابل حل به صورت کپسول ژلاتینی است. مکمل های توصیه شده

منیزیوم شامل سیترات منیزیوم ، گلوکونات منیزیوم و لاکتات منیزیوم است.

دیگر منابع هم خانواده ی منیزیوم شامل شیر منیزیوم (هیدروکسید منیزیوم) که اغلب به عنوان یک ملین یا انتی سید استفاده

می شود نمک های "ایپوم " (سولفات منیزیوم) که به عنوان یک ملین یا تقویت کننده استفاده میشود و یا یه وان حمام اضافه

می شود. بعضی از اشکال منیزیوم طریق پوست قابل جذب است.

/ 0 نظر / 33 بازدید