چرا لبنیات مصرف کنیم؟

 

درست است که شیر و پنیر در برنامه غذایی سهم قابل توجهی از چربی و کالری را به خود اختصاص می دهند ولی با این حال مطالعات نشان میدهد افرادی همه شما برنامه غذایی غنی از کلسیم دارند در کاهش وزن موفق ترند کلسیم را را به عنوان یک ماده معدنی مهم در حفظ تراکم استخوان ها میشناسید. کلسیم در مواد لبنی به میزان خوبی وجود دارد و تا به حال توصیه های زیادی برای مصرف لبنیات برای پیشگیری از بیماری پوکی استخوان شنیده اید اما شاید از نقش موثر لبنیات در کاهش وزن بی اطلاع بوده اید.

امروزه دانشمندان ثابت کرده اند لبنیات نه تنها از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری میکند و در برقراری سلامت عمومی بدن موثر است و بلکه نقش موثری در تجزیه چربی های بدن و کاهش وزن دارد در تحقیقاتی که بر روی افراد چاق انجام گرفته ثابت شده است کسانی که در برنامه غذایی روزانه شان از مقادیر فراوان لبنیات استفاده کرده اند کاهش وزن بیشتری را نسبت به افرادی که همان میزان کالری دریافت کرده اند و لی لبنیات کمتری در برنامه غذایی داشته اند تجربه کرده اند.

برای کم کردن وزن و داشتن وزن ایده ال بایستی یخچال را پر از شیر و پنیر و ماست کنیم زیرا کلسیم عامل مهمی در کنترل و تنظیم کالری دریافتی بوده و باعث تسریع در از بین رفتن چربی و کاهش وزن میشود که البته این کاهش در توده های چربی بیشتر در ناحیه تنه بوده است.

/ 0 نظر / 52 بازدید